Bunu Paylaş

Balkanlar rotamıza Bosna Hersek sonrasında Karadağ olarak planlamıştık. Bu güzergah üzerinde Saraybosna‘da bir gece kaldıktan sonra ertesi gün Mostar’a doğru yola çıktık. Mostar aslında çok ufak bir yer fakat Mostar gezi rehberini hazırlamak için biz yine de 1 gece konaklamayı tercih ettik.

balkanlar-rota
Balkanlar rotamız

Mostar Ulaşım

Öncelikle Mostar’a Türkiye’den direkt ulşaşım yok. En yakın yer olan Saraybosna’ya ulaşıp buradan geçmelisiniz.
Saraybosna – Mostar arası ulaşımını toplu taşımayla 2 farklı şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bunlardan ilki sabah ve akşam olmak üzere günde 2 defa tren seferleri. Bir diğeri de günün belirli saatlerinde Saraybosna otogarından Mostar’a giden otobüsler ile yaklaşık 2 saat süren yolculuk sonrasında ulaşmak. Her iki ulaşım şeklinde de hemen hemen güzergahlar aynı. Biz saatleri daha uygun geldiği için otobüs ile ulaşımı tercih ettik.

Saraybosna-Mostar arası yolculuk çok keyifli geçiyor. 2 saat süre boyunca mükemmel doğa manzaları eşliğinde yolculuk yapıyorsunuz. Yol hiç bitmesin istedik 🙂

mostara-yolculuk
Mostar’a doğru otobüs yolculuğu

Mostara vardığımızda taksiye binerek otelimizin yolunu tuttuk. Taksici Türkleri sevdiğini söyledi ve 5 km’ye(2.5 euro’ya) bizi otele götüreceğini söyledi. Biz süper dedik bindik fakat ertesi gün otelden otogara döndüğümüzde taksimetre 2 km(1 euro) yazınca düşündük ki taksici her yerde taksici:)

Mostar Konaklama

Mostar’da çok güzel butik oteller var. En güzeli kesinlikle bizim tercih ettiğimiz Pansion Villa Nur otel. Gittiğimizde odaların müsait olmasından ötürü bizi Mostar Köprüsü manzaraları başka bir odaya aktardılar. Otelin konumu da manzarası da harikaydı. 1 gecelik konaklamamız boyunca bir sıkıntı yaşmadık, çok memnun ayrıldık. Ayrıca fiyat olarak da Mostar’daki birçok otelden daha ekonomik olduğunu söyleyebiliriz. Alternatif Mostar konaklama seçenekleri;

Yine doğanın içinde : Villa Park

Doğa içinde ve kültürel : Lovely Bosnian Home

Daire tercih edenlere : Apartments Solis

mostar-2
Mostar Köprüsü üzerinden manzara

Otele yerleştikten sonra biraz dinlendik. Bu süre zarfında otel sahiplerinin bize ikram ettikleri buzdolabındaki ev yapımı dondurmalardan tattık.Bu sırada yağmurda biraz dinmeye başlamıştı.

Mostar, ortasından geçen Neretva nehri ve bu nehrin iki tarafında kurulan yerleşimden oluşuyor. İlk olarak etrafı keşif turuna başladık. Neretva nehri boyunca çok sayıda turistik hediyelikçi dükkan var. Buralarda bir süre zaman geçirdik. Arkasından Mostar köprüsünü fotoğraflamaya başladık ki ne görelim bazı gençler Mostar köprüsünün demirlerinin arasında geziniyor. Acaba atlayacaklar mı diye kuşkuya kapıldık. Biraz önce üzerinden geçmiştik ve nehir ile köprü arasında ciddi bir mesafesi vardı. Sonrasında atlayacaklarını belli ettiler ve bu durumu şov haline dönüştürdüler. Gruptan bazıları para toplamaya başladı 🙂 Köprüdekiler de atlayacak gibi yapıyordu. Geçmiş dönemlerde evlenmek isteyen gençler cesaretlerini göstermek için köprüden atlarlarmış. Şimdilerde ise turistik bir şov haline gelerek atlama geleneği devam ediyor. Hal böyle olunca bizde bu seramoniden güzel bir kare yakalayabiliriz diye, yaklaşık yarım saat bekledikten sonra aşağıdaki kareyi yakaladık.

mostar-koprusu-atlama
Mostar Köprüsü

Yağmurlu hava balkanlar yolculuğumuzun bir kısmında bizimle devam etti. Saraybosna‘daki bulutlar bizimle birlikte Mostar’a gelmişti. Mostar ufak bir yer, 1 saat içinde her yeri hızlıca gezmeniz mümkün. Fakat gezdiğiniz yerler o kadar huzurlu ki dönüp dönüp tekrar gidiyorsunuz.Biz de yağmurdan korunabildiğimiz kadar her yeri fotoğraflamaya çalıştık. Mostar’a yakın civarda gezebileceğiniz bir yer de Blagaj. Bizde buraya çok gitmek istiyorduk fakat yağmurlu havadan ve aracımızın olmamasından dolayı gidemedik. Sözümüz olsun bir sonraki sefere buraya da gideceğiz.

mostar-3
Mostar Çarşısı
mostar-koprusu-2

Mostar yemek seçenekleri Saraybosna ile aynı denilebilir, yine kırmızı et ağırlıklı ve meşhur cevapci köfteleri var. Ne yalan söyleyelim biz Saraybosna‘da bu köftenin tadına tam anlamıyla doyamamıştık.Mostar’da da cevapci ve yöresel çorbalarından tercih ettik.

mostar-cevapci-kofte
Cevapci Köftesi
mostar-sebze-corbasi
Yöresel sebze çorbası
Mostar akşam

Hava kararmaya başladıktan sonra Mostar Köprüsü’nün görüntüsü bir başka güzel oluyor. Merkez içerisinde çok sayıda daracık, taş döşeli sokaklar yer alıyor. Sokak aralarında zevkinize göre seçim yapabileceğiniz çok sayıda restoran ve kafe bulabilirsiniz. Biz de akşam yemeğimizi yedikten sonra yine butik bir kafede nehire karşı kahvemizi içtik.

mostar-gece-1

Ertesi gün Kotor‘a en kısa sürede ulaşabilmemizin yolu 3 vesait değiştirmekten geçiyordu. Uzun araştırmalar sonrasında önce sabah saat 06.00’da Trebinje’ye, oradan saat 09.00’da Herzeg Novi’ye, sonrasında ise Kotor‘a geçmeye karar verdik. Ve sabahın ilk ışıklarında Mostar’a veda ettik…

Balkanlar yolculuğumuzun devamını gelecek olan diğer yazılarımız dan okuyabilirsiniz.

Cansu&Bora

Bunlar da İlginizi Çekebilir;

Saraybosna Gezi Rehberi

Prizren Gezi Rehberi

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.