Bunu Paylaş

İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlere çok yakın olan Göynük, genellikle hafta sonu veya günübirlik gezi aradığımız zamanlarda karşımıza çıkar. Aslında sadece hızlıca bir turlayıp gezmenin Göynük’ü yaşamakta gerekir. Osmanlı mimarisine sahip evleriyle dinginlik ve sakinliğin adresidir diyebiliriz. Bu özelliğinden dolayı Türkiye’de Cittaslow (sakin şehir) ünvanını almış sayılı yerlerden birisidir. Bu yazımızda detaylı bir Göynük gezi rehberi oluşturduk.

Biz de bir hafta sonu gezisi planladığımız zaman Yedigöller Tabiat Parkı ve Göynük arasında kararsız kalmıştık. Nedense Göynük daha bir ağır bastı ve o tarafa yöneldik. İyiki de öyle olmuş. Hem enfes Bolu mutfağının lezzetlerine doyamadık hem de çok huzur bulduk.

Göynük nedir ne değildir..

Göynük yemekleri ile ünlü bir yerdir. Enfes Bolu mutfağına ait lezzetleri burada bulabilirsiniz.

Göynük huzurlu bir yerdir. Osmanlı mimarisi evleriyle, dinginliğiyle, doğasıyla ön plana çıkıyor.

Uygun fiyata doğal ürün alışverişi yapmak için ideal bir yerdir. Çarşısı, pazarı oldukça uygun ve güzel ürünlere sahip. Dönüşte doldurmak için valizinizde boş yer bırakmayı unutmayın. 🙂

Güzel samimi dostlukların kurulduğu bir yerdir. Tanıdığınız herkese güvenebileceğiniz sayılı yerlerden birisidir.

Eğlencenin dibine vurulduğu, barların pubların, gece kulüplerinin olduğu yer değildir.

Günlerce farklı farklı aktivitelerin yapıldığı yer değildir. Göynük gezilecek yerler 1-2 günde bitiyor sonrasında güzelce dinlenebilirsiniz.

Göynük Ulaşım

İstanbul’a da Ankara’ya da yaklaşık 200 km mesafede yer alıyor. Yollar iki yönlü de güzel. Burası için en rahat ulaşım kesinlikle özel araç. Sadece merkez düşünmeyip biraz civar göl, yaylalara da gideyim derseniz araçlı olmalısınız.

Bir diğer alternatif İstanbul veya Ankara kalkışlı günübirlik / hafta sonu konaklamalı turlar olabilir. Hemen hemen tüm tur firmaları bu bölgeye tur düzenliyor.

Göynük’te Neler Yapılır?

1- Sünnet Gölü’ne Gidilir.

Göynük gezilecek yerlerin başında gelen Sünnet Gölü Tabiat Parkı Göynük’e 20 km mesafededir. Ufak sayılabilecek bu gölün etrafında yürüyüş yapabilir veya kafa dinleyebilirsiniz. Sünnet Gölü’nün hemen yanında Doğal Yaşam Otel’i var. Dileyenler burada konaklamayı tercih edebilirler.

Bolu-Göynük-Sünnet Gölü

2- Göynük Zafer Kulesi- Saat Kulesi

Sakarya Zaferi’ni gelecek nesillere aktarmak için 1923 senesinde Kaymakam Hurşit Bey tarafından yaptırılmıştır. Araç yolu çok dar olduğu için yürüyerek çıkmanızı tavsiye ederiz. Göynük Zafer Kulesinin olduğu tepeden Göynük’ü kuş bakışı izleyebilirsiniz.

3- Akşemseddin Türbe’si Ziyaret Edilir.

Akşemseddin, Fatih Sultan Mehmet’in hocasıdır. 1459 yılındaki vefatından sonra Fatih Sultan Mehmet, Akşemseddin adına bir Türbe inşa ettirmiştir. 1464 senesinden günümüze kadar gelmiş bu türbeyi ziyaret edebilirsiniz.

4- Gazi Süleyman Paşa Camii

Orhan Gazi’nin oğlu Gazi Süleyman Paşa tarafından 1331-1335 tarihleri arasında inşa ettirilmiştir. Göynük merkezde bulunan bu tarihi camii Akşemseddin Türbesi ile yan yanadır.

5- Çubuk Gölü’ne Gidilir.

Sünnet gölü gibi Göynük merkeze 20 km mesafedeki ufak çaplı bir göl. Güzel fotoğraf kareleri çekilebilecek yerleri var. Mesela geçmiş yıllarda bir dizi çekimi için yapılmış değirmenler sonrasında kaldırılmamış, göl kenarında güzel fotoğraflar çekebileceğiniz bir ortam oluşturmuş. Bunun dışında göl kenarında birkaç tane restoran var. Göynük Çubuk Gölü’nde sessiz sakin keyifli vakit geçirebilirsiniz.

Bolu-Göynük-Çubuk Gölü

6- Karagöl Yaylasına Çıkılır.

Karagöl yaylası Göynük’teki rotalar içerisinde en uzaklardan birisi. Yayla havası almak isteyenler buraya gelebilir. Mendereslerin görüntüsü tam anlamıyla muhteşem.

Kaynak: www.taraklihaber.com

7- Çarşıda bolca alışveriş yapılır.

Göynük çarşısı gördüğümüz en ekonomik ve güzel ürünlerin olduğu çarşılardan birisiydi. Cevizi, keş peyniri, eriştesi, kuru fasülyesi kesinlikle alınması gereken ürünlerden. Yukarıda da belirtmiştik buraya gelirken Göynük Çarşısında alışveriş yapacağınızı düşünerek valizinizde yer açın.

8- Taraklı’ya Gidilir.

Göynük Taraklı arası yaklaşık 30 km. Taraklı’da Göynük gibi Osmanlı döneminden kalan konakların olduğu, genel itibariyle Göynük’e benzeyen Sakarya’ya bağlı bir ilçe. Eğer tur ile gelirseniz genellikle hem Taraklı hem de Göynük’e uğruyorlar. Buralara gelmişken Mümkünlü kasabası Taraklı’ya uğramadan dönmeyiniz.

9- Bolu Mutfağının Nefis Yemekleri Yenir.

Genellikle hevesle umutla gittiğimiz yerlerde ucuz ürünlerden yapılmış yiyecekler, doğallıkla alakası olmayan fabrikasyon ürünler, kötü hizmet ve lezzetsiz ürünlerle karşılaşıyoruz. Göynük yemekleri bu anlamda bizi çok şaşırttı ve favorimiz oldu. Henüz her şey ticarete dönüşmemiş umarız da dönüşmez.

Göynük Konaklama

Göynük’te genellikle oteller Osmanlı mimarisine sahip konaklardan oluşuyor. Her birinin görüntüsü çok güzel. Biz Hanedan Butik Otel’i tercih ettik. Burası hem otel hem de restoran olarak işletiliyor. Eski bir konak butik otele çevrilmiş, odaları ve içi orjinal halini koruyor. Restorandaki yemekler Göynük’ün yerli halkından teyzeler tarafından yapılıyor. Bu yüzden yemeye doyamazsınız.:) Otelin sahibi Metin Bey emekli coğrafya öğretmeni. Sağ olsun bize bir çok konuda bilgi vererek yardımcı oldu. Göynük Butik otellerinde Hanedan Butik Otel’i tercih ederseniz bizden selam söyleyin. Mutlaka yardımcı olacaklardır.

Göynük’te Ne Yenir?

Herşey.. 🙂 Ne yediysek güzel olur mu.. Tabii ki yemek mevzusu damak zevkine göre değişir ama hakikaten güzeldi. Yemediklerimiz aklımızda kalarak döndük.

Güveçte Kanlıca Mantarı

Toplama mantar yerken tedirgin oluyoruz ister istemez. Fakat inandık güvendik ne iyi ettik de yedik. Güveçte kaşarlı mantar çok güzeldi. Mutlaka denemelisiniz. Kanlıca mantarı tamamen bu yöreye has bir mantarmış. Bu lezzetler için Paşazade Göynük Sofrası‘nı tavsiye ederiz.

Tahinli Pide

Tahinli pideyi gördük ama yiyemedik. Bilir misiniz Bursa’nın tarihi fırınını? Paşazade Göynük Sofrası’nda aynı oradaki gibi tahinli pide yapıyorlar. İlk gün gördük fakat gerçekten yiyecek yerimiz yoktu. Son gün ise yüklü bir sipariş aldıklarından yapamadılar. Sonuç olarak tahinli pide başka bahara kaldı. Gidipte yiyen bize bir yorum yaparsa seviniriz.

Keş Peynirli Cevizli Erişte

Göynük’ün keş peyniri, cevizi ve eriştesi meşhur. Doğal olarak bu üçlünün birlikte kullanılmasıyla oluşan ürün tek kelimeyle enfes oluyor. Göynük’ten geldik geleli neredeyse her hafta Göynük ürünleriyle bu yemeği yiyoruz. 🙂

K

Yöresel Yemekler ve Zeytinyağlılar

Bir çok zeytinyağlı ve yöresel ev yemeklerini de Hanedan Otel’in restoranında bulabilirsiniz.

Dondurma

Kasım’da dondurma yediğimiz doğrudur. Paşazade Lokum Evi’nin Türk kahveli dondurması çok güzeldi. Mutlaka denemelisiniz.

Burayı 100’lerce daha ürünle doldurmak isterdik ama bu kadar yiyebildik. İmkan verilsin daha çok yiyelim. Sizler gittiğinizde de hala yöresel ürünleri bulabileceğiniz bir yer olduğunu göreceksiniz.

Osmanlı Sofrası

Sevgiler,
Cansu & Bora

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.