Bunu Paylaş

Türkiye sınırına en yakın Bulgaristan şehirlerinden Plovdiv Schengen vizesi varsa nefis bir hafta sonu rotası olmayı hak ediyor. İstanbul’a 421 km mesafede araç ile yaklaşık 4-5 saat, otobüsle 7-8 saat sürede ulaşılıyor. Bunların dışında alternatif bir ulaşım ise tren yolu ile ulaşım. Birçoğumuz için tren ile seyahat etmenin tadı şüphesiz bir başkadır. Kısa bir araştırma sonrasında TCDD‘nin İstanbul-Sofya ekspresi olduğunu öğrenir öğrenmez yerimizde duramadık. Vizemizin bitmesine iki hafta kala hem yakın hem ekonomik bir seyahat planlamak isterken rotamızı Bulgaristan’a çevirdik. Sirkeci garına gittik ve yataklı vagondan çift kişilik biletimizi Cuma gecesine aldık.

İlgilenenler için kısaca ulaşımdan bahsetmek istiyoruz. TCCC’nin İstanbul-Sofya ekspresi her akşam 22.40’da Halkalı garından sefere çıkıyor. Plovdiv’e sabah 6-7 gibi varmış oluyor. Aslında bu sürenin neredeyse 2 buçuk saati sınır kapılarındaki kontrollerle geçiyor.

Birazda trenden bahsedecek olursak,

• Yataklı vagonda 2 kişi Plovdiv gidiş dönüş için toplam yaklaşık 450 TL ödedik. Tutar euro üzerinden belirleniyor.
  • Biletler maalesef online satın alınamıyor. Sirkeci veya Halkalı tren garlarından almak gerekli.
  • Halkalı tren garına Sirkeci garından ücretsiz servis imkanı var.

Tren yolculuğu hakkında kısa kısa notlar:

• Trenler tahminimizden çok daha temizdi. Çarşaflar ve yastık kılıfları tertemiz paketli olarak geliyor. Kuşetlerde koltuklar açılarak ranza şeklinde yatağa çevriliyor. Ufak bir lavabo, ayna, mini buzdolabı var. Birer adet su, çizi ve meyve suyu ikram ediliyor.
  • Trene ilk bindiğinizde kuşete yerleştikten sonra kompartman görevlileri pasaport ve bilet kontrolü yapıyorlar. Sonrasında kapınızı kitleyerek yolculuk başlıyor. Fakat dipnot kapılar sadece içeriden kilitlenebiliyor. Dışarı çıktığınızda içeride kimse kalmayacaksa özel eşyalarınızı yanına alıp çıkabilirsiniz.
  • Gece saat 1-2 civarında önce Kapıkule sınır kapısında tren durur ve pasaport kontrolü için trenden inilir.

• Biraz ilerledikten sonra Bulgaristan sınır kapısına gelinir. Burada trenden inmeye gerek kalmıyor. Bulgar polisi tek tek pasaportları alıp mühür basıldıktan sonra geri getiriyor.
  • Gümrükte alışverişi merak edenler varsa çok çok küçük bakkal gibi bir free shop bulunuyor. Ağırlıklı olarak sigara ve alkol satışı var.
  • Sınırda kontroller bittikten sonra uykuya devam edebilirsiniz, sabah saat 7 gibi Plovdiv’e ulaştık. Fakat sakın uyuya kalmayın, görevliler tüm duraklarda bilgi vermiyor. Biz saatimizi kurduğumuz için uyanabildik. Aksi durumda Sofya’da gözlerinizi açabilirsiniz.

Biz yataklı vagonda seyahat ederek, yurt dışına tren ile ilk defa yolculuk yapmış olduk.  Kesinlikle ve kesinlikle denemenizi tavsiye ediyoruz. Trenle seyahat etmenin keyfi gerçekten çok daha farklı. Hem de yataklı vagonda iseniz  kapınızı kitleyerek ister kitap okuyun, ister film izleyin, ister uyuyun keyif size kalmış… Tıngır tıngır vagonda uyumak, gözlerinizi başka bir ülkede, başka bir şehirde açmak bize çok iyi geldi…

Sevgiler,

Cansu&Bora

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.